Professionaliseren

Leerdoelen

Aan het begin van leerjaar 2 heb ik een aantal leerdoelen voor mezelf kunnen opstellen op het gebied van professionaliseren die aansluiten op de ontwikkelingen die ik in leerjaar 1 heb doorgemaakt;

1. Beter leren plannen, om uitstelgedrag te voorkomen.

2. Mijn eigen mening durven te geven tijdens groepsprojecten.

3. Zowel positieve als negatieve feedback durven te geven.


Mijn doel van leerjaar 2 is dan ook om mezelf te blijven ontwikkelen,

zodat mijn professionaliteit blijft stijgen! 

Feedback


Ontvangen

+ Over het algemeen is de feedback die ik dit jaar ontvangen heb positief. Mensen die met mij hebben samengewerkt aan projecten gaven aan het prettig te vinden om met mij samen te werken.

- De feedback die ik ontvangen heb waarin ik mezelf nog kan verbeteren is dat ik soms meer van me mag laten horen. In het begin van een project ben ik meestal nog onzeker in de nieuwe groepssamenstelling. Dit hebben mijn medestudenten ervaren en vandaar dat ik ook de feedback kreeg dat ik mijn mening meer mag laten horen.

- Daarnaast kreeg ik als feedback dat soms beter taken uit handen moet geven. Tijdens een project heb ik veel tijd gestopt aan één aspect van de opdracht. Het was eerlijker geweest als dit verdeeld was, maar dit heb ik niet aangegeven. Vandaar dat ik de feedback kreeg dat ik meer werk uit handen mag geven aan andere. 


Gegeven

+ De feedback die ik gegeven heb aan medestudenten was voornamelijk positief, ik heb dit jaar dan ook samen gewerkt met prettige groepjes. Ik heb dan ook mijn waardering meerdere malen uitgesproken naar mijn groepje, wanneer dingen goed verliepen.

+ Ik heb regelmatig individuele feedback gegeven aan de deelnemers van mijn projectgroepen. Deze feedback was voornamelijk positief, wanneer iemand iets goed deed uitvoeren. Zo vond ik bijvoorbeeld dat een iemand heel goed de leiding nam in de eerste IO groep wanneer dit nodig was. Dat een ander erg goede inhoudelijke stukken deed schrijven en dat weer iemand anders een goede contactpersoon was tussen ons en onze opdrachtgever. 

- Negatieve feedback vind ik nog steeds lastig om te geven, dus dat heb ik dit jaar ook nog niet veel gegeven. Ik heb dit wel al meer gedaan als het eerste schooljaar, maar neem dit nog mee naar de toekomst.

Kwaliteitengedicht

Lieve Denique,

De sint heeft zitten denken welke kwaliteiten hij Denique gaat schenken. Ik en de pieten hebben jou de afgelopen tijd in de gaten gehouden en we hebben opgemerkt dat jij talloze talenten/kwaliteiten hebt.

Tijdens de lessen van het vak Zorg & organiseren werk je met een groepje van 5 meiden samen. De pieten hebben daaruit opgemerkt dat jij creatieve ideeën en een positieve sfeer brengt aan de groep. Die meiden mogen geluk hebben met zo'n topper als jou in hun team!! :P Verder heb ik opgemerkt tijdens dit vak dat je niet bang hoeft te zijn om soms een van jouw goede ideeën te benoemen. Je kan het beter altijd vertellen dan voor je houden.

De talen piet heeft tijdens het vak Engels is gekeken hoe het eigenlijk gaat met jouw talenkennis. Hij schrok ervan hoe goed jouw Engels al is. Veel beter dan die van hem!!! De pieten en ik hebben er volle vertrouwen in dat jij een goede Human resources management medewerker gaat worden waarin jij al je kwaliteiten en talenten aan het bedrijfsleven kan gaat laten zien. 

Minor Keuze

Performance coaching en training 

Binnen de vaardigheidsleerlijn van de minor Performance Coaching and Training leer je aan de hand van casussen mentale technieken toe te passen op jezelf en de ander binnen de context van individuele en team coaching. In de minor Performance Coaching en Training leert de student dus veel kennis en coaching vaardigheden die specifiek gericht zijn op beter presteren. 

Re-integratie en talentcoaching

Je interviewt, coacht, adviseert en bemiddelt tussen werkzoekende en werkgever. Je leert deze vaardigheden deels tijdens lessen op school. Daarnaast ga je er buitenschools mee aan de slag op een door jou gekozen praktijkplaats. Zo breng je de theorie meteen in praktijk en integreer de praktijk in de aangereikte theorie.

Psychologie voor Young Professionals 

Bij deze minor krijg je de gelegenheid om stil te staan bij persoonlijke vragen die opdoemen bij het besef dat je binnenkort als jonge professional de arbeidsmarkt gaat betreden. Je bestudeert dergelijke vragen vanuit psychologisch perspectief en ontwikkelt uiteindelijk een werkvorm om de eigen professionaliteit en die van medestudenten te optimaliseren.

©2022 Portfolio, Denique Bouwens
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin