Wie ben ik?

Even voorstellen

Hoi, ik ben Denique Bouwens.

Ik ben 19 jaar en zit momenteel in mijn tweede jaar van de studie Human Resource Management van Fontys in Eindhoven. Ik woon samen met mijn ouders, broer en hondje in een klein dorpje in het mooie Limburg. Als bijbaantje werk ik al zo´n drie jaar bij een groentewinkeltje bij mij in de buurt. Mijn hobby´s zijn majorette en vrijwilligerswerk doen bij kindervakantiewerk in mijn dorp. Daarnaast vind ik het leuk om met mijn vrienden op stap te gaan en tijd door te brengen met mijn familie. 

stamboom

In mijn familie stamboom is te zien dat iedereen een andere baan heeft en dat geen enkel familielid HR adviseur is. De keuze van mijn opleiding is dus niet gebaseerd op de werkervaringen van mijn familieleden. Daarnaast zal wellicht opvallen dat mijn tante, neef en broer geen werk of opleiding uitvoeren. Mijn tante en neef lijden namelijk aan een oogziekte die beperkt zicht veroorzaakt, hierdoor zijn hun niet in staat om te werken. De reden dat mijn broer geen werk heeft of opleiding volgt is omdat hij een vorm van autisme heeft. Met iedereen binnen mijn familie heb ik een andere band. Mijn familieleden zijn dan ook belangrijk voor mij, zij hebben mij deels gevormd tot wie ik ben!

Complimenten

Van mijn klasgenoten kreeg ik in de eerste periode complimentjes (zie afbeelding). Ik kreeg onder andere de complimenten dat ik behulpzaam en betrouwbaar ben, ik vind het fijn dat mensen zo over mij denken. Deze complimenten gaven mij dan ook meer zelfvertrouwen, waardoor ik me nu prettiger voel in de groep. Ik vind het soms namelijk lastig om mezelf te zijn in een onbekende omgeving met nieuwe mensen. Het verbaasd me dan ook niet dat ik met een test bij het vak loopbanen hoog scoorde op het hebben van een behoudende oriëntatie binnen de basiswaarden van Schwartz. 

persoonlijkheidstesten

Loopbanen

Bij het vak loopbanen hebben we twee verschillende persoonlijkheidstesten gedaan. Waaronder het RIASOC model van Holland. Volgens Holland is er een fit tussen de omgeving en het individu. Bij het model worden 6 dimensies onderscheiden; realistisch, intellectueel, artistiek, sociaal, ondernemend en conventioneel. Ik scoorde het hoogst op Sociaal, Ondernemend en Conventioneel. Dit zegt over mijn persoonlijkheid dat ik een voorkeur heb voor persoonlijk contact, behoefte heb aan uitdaging en houdt van ordelijkheid. De tweede persoonlijkheidstest heb ik hierboven al benoemd, namelijk de basiswaarden van Schwartz.  Hierbij scoorde ik hoog op het hebben van een behoudende oriëntatie. 

Psychologie

Bij het vak psychologie hebben we gekeken naar the big five. Hierbij hebben we zelf een vragenlijst ingevuld wat een indicatie gaf hoe hoog we scoorden op de volgende persoonlijkheidskenmerken; openheid, conscientieusheid, extraversie, agreeableness en neuroticisme. Mijn scores waren als volgt: extraversie 28 punten, neuroticisme 33 punten, openheid (voor ervaringen) 35 punten, agreeableness 43 punten, conscientieusheid 35 punten

Leren en veranderen 

Bij het vak leren en veranderen hebben we gekeken naar verschillende leerstijlen. Hierbij kwam onder andere het model van Kolb aan de orde. Mijn testuitslag gaf aan dat ik een creatieve leerstijl heb met als motto ''Geef je fantasie de vrije loop!" Deze uitslag hoort bij de persoonlijke voorkeursleerstijl bij activiteiten van een dromer ( zoals hierboven in de afbeelding te zien is).

©2022 Portfolio, Denique Bouwens
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin